Po wielu rozmowach Zurych Vontobel w końcu opublikował długo oczekiwany raport roczny szwajcarskiej branży zegarków. Szwajcarski prywatny bank opublikował wyniki trzech analityków w raporcie zatytułowanym „Vontobel Luxury Goods Shop-Watch Industry” i przewidział, że szwajcarski przemysł zegarków może stanąć przed erą zerowego wzrostu w 2015 roku.
Podobnie jak w poprzednich latach, ten raport z badań ujawnia sekrety, których wiele marek nie chce upubliczniać. W końcu zegarmistrzowie są często zawstydzeni, jeśli chodzi o informacje na temat ich działalności, co nie jest łatwe do wyjaśnienia. Bliżej domu raport z badań Vontobel wymienia produkcję i sprzedaż głównych marek, oczywiście są to jedynie przybliżone dane szacunkowe (z powodu braku oficjalnych danych, w tym notowanych na giełdzie firm). Mogą one jednak służyć przynajmniej jako wiarygodna podstawa, a następnie spekulować na temat tendencji rozwojowych na właściwym rynku.
Zalety Grupy Richemont
Vontobel przewiduje, że całkowity eksport branży zegarków Repliki Zegarków wyniesie 22,3 miliarda franków szwajcarskich, co oznacza zerowy wzrost! Po dwóch kolejnych latach niskiego wzrostu (1,9% w 2013 i 2014 r.) Wydaje się, że szwajcarska branża zegarków będzie nadal stać w tym roku, stagnacja, a dawna chwała już nie istnieje. W obliczu nędzy prywatny bank w Zurychu nadal bardzo jasno określa swoje preferencje co do wartości akcji, w porównaniu do Swatch Group jest oczywiście bardziej skłonny do Richemont Group.
Więc dlaczego Z punktu widzenia sprzedaży i zysku operacyjnego Grupy Richemont biżuteria stanowiła odpowiednio 30% i 50% i oczekuje się, że Grupa będzie nadal czerpać korzyści z tego dominującego rynku. Co więcej, zakłady produkcyjne Richemont znajdują się głównie w strefie euro, a większość jej produktów sprzedawana jest w dolarach amerykańskich, a ich pozycjonowanie jest właściwe (Uwaga redaktora: Obecne euro znajduje się w recesji).
Jak zauważył Vontobel, Richemont był drugą grupą przedsiębiorstw o najwyższej jakości w branży dóbr luksusowych w pięciu poprzednich latach podatkowych do końca 2014 r. – ze średnią roczną stopą wzrostu 10,8%, ustępując jedynie Hermèsowi (13,4%). W ubiegłym roku wahania kursów walut spowodowały, że Richemont stracił 686 milionów euro, co poważnie uderzyło w rachunki grupy. Zysk netto rok do roku spadł o 35,4% rok do roku, z 2,67 miliarda euro do 1,334 miliarda euro. Niemniej jednak Vontobel jest nadal przekonany o perspektywach rozwoju i rentowności Grupy Richemont, co jest zgodne z postawą giełdy wobec Richemont.
Top 20 sprzedaży marek zegarków Repliki Zegarkow (Jednostka: milion franków szwajcarskich)
Wysiłki innych grup
Jeśli obliczony zostanie tylko czasomierz, zgodnie z danymi opublikowanymi przez Vontobel w 2014 r., Swatch Group (19% / 7,6 miliarda franków szwajcarskich) nadal ma największy udział w rynku na świecie, wiodąc w Richemont (16% / 6,5 miliarda franków szwajcarskich) Rolex (12% / 4,8 miliarda franków szwajcarskich). Co zaskakujące, Fossil sprzedał 35 milionów Zegarki Repliki w 2014 roku, przewyższając szwajcarską całkowitą produkcję (28,5 miliona) w tym samym okresie, ze sprzedażą 2,5 miliarda franków szwajcarskich, zajmując czwarte miejsce z udziałem 6,3%. Japońskie marki również pozostają w tyle, a sprzedaż Seiko, Citizen i Casio wyniosła 3,8 miliarda franków szwajcarskich, zabierając jedną dziesiątą tortu.
Jeśli chodzi o jedną markę, Rolex prowadził ze sprzedażą na biegunach 4,5 miliarda franków szwajcarskich, znacznie przekraczając Omegę i Cartiera (patrz wykres). Lepszą wiadomością dla Rolex jest to, że dzięki dobrym wynikom rynku amerykańskiego w zeszłym roku „Big Crown” śpiewał i rozwijał się, podczas gdy Omega i Cartier byli bardziej dotknięci powolnym występem Hongkongu i Chin kontynentalnych. Według rankingu sprzedaży marki Repliki Zegarków Szwajcarskich, Swatch ma 4 miejsca w pierwszej 10, a Richemont Group ma 6 miejsc.